Freedom

Äntligen! Inget ont om mitt arbete. Jag har trivts jättebra, men det var ruskigt längesen jag var ledig, så känslan när jag lämnade kontoret idag var total glädje. Den blev dock inte särskilt långvarig. Eftersom jag haft en cykel på stationen i Nybro var det dags att ta hem den idag, jag brydde mig inte om att köpa extra biljett för cykeln. Det märker dom nog inte. Tänkte jag. men det gjorde hon. Inte nog med det, jag är tämligen säker på att en cykel kostar 30 kr extra. Men den här kärringen tog min tågbiljett och ville ha ytterligare 70 kr för cykeln. Är du säker på det priset, frågade jag. Jadå, svarade hon. Kärringjävel tänkte jag. Då vi inte fick så mycket studiebidrag i juni så är min ekonomi något sämre just nu. Så jag trodde inte för mitt liv att jag hade 70 spänn på mitt Visakort. Så det hade ju blivit lagom pinsamt där i en full tågvagn. Fan, va arg jag var. En cykel, de kan hon väl för fan bjuda på tänkte jag. Jag önskar att man vore tuffare i såna här lägen. Jag vet att jag tänkte att jag borde sagt nåt i stil med "hade jag haft ett ägg hade jag kastat det på dig nu" men så kan man ju inte bete sig, eller kan man det?

Igår blev vi, jag och en annan sommarjobbare, avfirade med tårta. Jag blev lite sen på grund av en omständig chaufför så när jag kom till fikarummet säger nån -Här ska du sitta, Glenn! Åh nej, tänker jag. Är det nu det ska hållas tal och gullas. Fikarummet var fullsatt och det var nog 30-40 personer där inne. Jag går iallafall och hämtar en tårtbit som företaget bjöd på. Sedan tar marknadschefen ton -"Ja vi vill passa på att tacka årets sommarjobbare...." Jag har svårt för såna situationer alltså. Men det gick bra. Vi fick, förutom tårta, en pepparkvarn, en snygg blomma och ett presentkort på IKEA. Så jag blev riktigt imponerad, det va schysst! Jag blev för övrigt även erbjuden sommarjobb nästa sommar, det kändes bra. Även om jag förmodligen inte kommer ta det, så är det de enda pålitliga kvittot på att de är nöjda med en.

Nu hoppas jag på regn och storm i en vecka så jag kan ligga här och återhämta mig innan jag ska börja läsa nationalekonomi.

Längtar till matcherna börjar också. Vi spelade en cup förra helgen det gick bra. Även om vi torskade två matcher så kunde vi ta lärdom av alla matcherna. Men jag måste inhandla en ny klubba, sen ska jag fan se till att göra lite mål i år, efter två piss-säsonger är det dags att prestera lite, jag känner att jag behöver det för min egen skull. Det får vara slut med respekt och felbeslut nu, i år ska bolljävlen in och motståndarna omkull.

Veckans låt tror jag heter Anytime, anywhere, jag vet inte vilka som har gjort den men det är en sån där skön pudelrocksdänga som påminner lite om Superstitious med Europe.

"wake up, get up,
step up or step aside"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback