ETA 9 dagar

Om nio arbetsdagar får jag äntligen min semestervecka. Jag började arbeta innan skolan slutade och har endast varit ledig enstaka dagar bortsett från helgerna sen dess. De tar på krafterna! Det är inte särskilt mycket att göra på jobbet längre, jag har blivit bättre så man arbetar fortare nu så det blir mycket surfande. Just nu vill jag bara ligga och sova utan ett moln på horisonten, inte den horisonten, vädermässigt får det gärna regna och storma. Men jag vill veta att jag inte har ett skvatt att göra och bara koppla av lite.

***
Träningen idag gick åt helvete, men vissa dagar är sådana så det är inget att bli förbannad eller tänka på. Till helgen börjar matcherna med en cup mot CL, Nybro och Borgholm, det ska bli jäkligt skoj även om vi inte är särskilt samspelta så är man alltid nyfiken på var vi står.

***
Kalmar FF fortsätter vinna, varje gång man tror att de ska vika ner sig och kollapsa så chockar de och demolerar ytterligare en motståndare, vinsten över Elfsborg i Svenska Cupen vittnade om en oerhörd målmedvetenhet. De luktar guld i år!

***
I fredags tänkte jag ta det lugnt och vara hemma, men min gamle assistskapare hörde av sig och undrade om jag skulle dra till Växjö för några kalla. Tågförbindelsen dit är bra så jag stressade iväg. Det blev en trevlig kväll även om jag fick stressa både dit och hem. Jag gillade att McDonalds hade öppet på natten. Jag vet att många av er där ute tycker att det smakar skit och att det inte mättar, men fy fan vad gott det är med några promille i kroppen.

***
Igår va det en typiskt hemmakväll, kollade på film, den rätt kass sådan men sällskapet gjorde de lätt att härda ut. Fick dock en mindre chock när jag skulle dräpa en spindel som letat sig in. Jag klättrade upp mot taket där den satt och skulle ta den med lite papper, men jag missade och den faller ner. Jag tycker mig se att den landar på skrivbordet, men där ligger bara nåt annat skräp som jag tidigare inte sett. Så jag lyfter upp den lilla grejen med pappret och tittar nära. Precis när jag ser att det är spidelaset som vikt in sina ben i nån lusig alien-posé så sätter den fart och börjar springa. Det var fan längesen jag blev så rädd. Hjärtat hoppade upp i halsen o vände. Men så småningom fångades de lilla kräket in och gick en snabb död till mötes.

***
Nu blir det lite Seinfeld innan sängen.

***
Veckans låt: Highwayman - Hoffmaestro

Veckans citat: "Men ta på mig"

Veckans film: Definitivt inte The objective, Big Stan eller Mamas Boy

Kommentarer
Postat av: C

Du får det att låta som att det var du som dödade spindeln. Chicken boy det var jag, inte du. Moouhaaaa!

2008-08-12 @ 08:43:18
Postat av: gln

Äh, det var ju ett samarbete, jag knockade ju honom, sen va de bara för dig att kliva in o mosa den:P

2008-08-12 @ 09:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback