En ledig dag

Idag har jag mest gått runt och småmyst över min egen ledighet. Det är så skönt att vakna med vetskapen om att det finns inget ett skvatt jag behöver göra idag. Men idag tog jag, ankan och diana iallafall oss ner till stan, där vi över en kopp kaffe tittade på folk som passerade utanför. Vi såg allt från grovt efterblivna till turister i kamoflagevästar och midjeväskor. Det är viktigt att gå ut lite varje dag, eller det känns skönt att ha varit nere en sväng på stan, även om det endast blir en snabbvisit. Jag tror det beror på att annars inbillar man sig om att man går miste om massa kul som händer. Men när man väl sitter där och inser att det faktiskt är ganska tråkigt så kan man bege sig hemåt med ett helt annat lugn.

Dagens låt: Bed of lies - Matchbox 20

***

Jag fick precis ett mail från en kvinna i föreningen angående färgen på våra träningskläder i innebandylaget. Jag vet inte hur jag ska uppfatta det här, va tycker ni?

Hej X!
Vi har inte träffats rejält, men jag heter Glenn Svensson och är ett av nyförvärven i herrlaget denna säsongen.

Min fråga gällde träningsställen som vi provade idag på träningen. Vi pratade lite om saken och undrar om vi kan få svarta tröjor istället för gula. Dels så tycker några av oss att det vore snyggare men framförallt så är det fördelaktigt vid spelet på träningar. Om en femma har röda västar, en annan gula, så blir det ändå en massa gult. Har vi istället svarta träningströjor så undlättar vi avsevärt och man ser lättare skillnad på lagen vid spelet.

Jag kan med stor säkerhet säga att jag talar för majoriteten av laget.

Hoppas detta går att lösa.

MVH Glenn Svensson

Hejsan Glenn

Detta bestämmer inte bara jag. Hela styrelsen måste besluta om hur vi vill att ”ni ska se ut”. När det gäller träningsställ kan man ju tycka att det inte spelar någon roll och att det lika gärna kan vara svarta ställ. Tanken är dock att alla, även ungdomslagen, ska kunna köpa exakt likadana träningsställ i vår klubbshop. Dom får i så fall betala själva.


Jag mailar ditt förslag till hela styrelsen imorgon från jobbet så får vi se. Jag tror inte att det är några problem med att byta till svart. Det räcker nog med argumentet att gult kan vara lite småkinkigt att hålla gult om var och en ska tvätta sina träningsställ själva. Dom kommer nog att se katastrofala ut efter några gånger i vissa fall och hur snyggt och enhetligt är det? Västargumentet var lite smådåligt. Återkommer när övriga i styrelsen har sagt sitt.


Vi får väl se till att träffas ”rejält” framöver, hur det nu går till.




Hälsar X

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback