Dialog under TV4-nyheterna

X: Daniella
Jag: Eh vadå Daniella?
X: Ja, nyhetsuppläsaren heter så.
Jag: Nej, hon heter Ulrika.
X: Ja, det gör hon kanske.

***

Kom precis hem från Maxi, jag fattar inte hur jag kan handla för 500 spänn och ändå känns det som att jag knappt får något med mig hem. Idag köpte jag iallafall popcorn, jag har inte haft det hemma på ett tag så de ska bli smaskens. Till er som undrar om jag är sjuk som sticker till Maxi en fredagkväll kan jag berätta att vi spelar en innebandycup imorgon, så det är inte tal om något brännvin i afton.

Ännu en vecka har passerat, nu är det äntligen bara en vecka kvar. Det ska bli så jävla skönt, även om jag trivs på jobbet så vill jag ligga hemma och sova ut en vecka.

***

Veckans tuffing är tveklöst Brottar-Ara. Nu skriker redan Anrell om att han borde få bragdguldet. Jag undrar om läget i brottarvärlden är så hemsk som Ara målar upp den. Jag hoppas det. Man är nog fortfarande lite naiv och tänker att mord, mutor och sånt där händer aldrig i Sverige. Men jag hoppas verkligen det. Jag hoppas det förekommer inom idrott, politik och lite här och var. Jag vet inte varför, det känns som att världen blir lite intressantare då.

***

Stuvade makaroner och falukorv nu.

Trevlig helg

The promised land - Bruce Springsteen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback