07:00

Exakt 07:00 slår jag upp ögonen. Jag kisar och grimaserar lite mot mobilen för att ställa in zoomen och tyda klockan. Den visar 07:00. Varför i helvete vaknar jag nu, tänker jag. Jag är inte pigg, jag är inte utsövd, jag har inget att göra.

***

Igår glömde jag våra testklubbor på träningen, så jag ska ringa Stadium sen och fråga om de måste ha klubborna idag, isåfall blir jag nog så illa tvungen att sticka till Mönsterås och hämta dem. Hoppas inte det, de sträckan känns redan lite tröttsam att köra och jag ska köra den över ett halvår till.

***

Igår när vi körde hem från träningen stannade elhissen också, det har den gjort förr. Så vi fick sitta där och frysa i vårt lilla skrälle till bil. Det är inte det första som strular med den här bilen. Ett av framdäcken tappade luft så den drog åt vänster, jag misstänker att det är hål i ljuddämparen eftersom den låter som fan. Kort sagt så vet jag att den bilen kommer bli min död. Det är utöver detta jäkligt synd att den är vit. Så när vi kör av vägen längre fram i vinter kommer vi väl inte bli hittade förrän snön smälter bort. Jag funderar på att skriva ett testamente eller ett brev till mina nära och kära och lägga i handsfacket, för den här bilen klarar inte sträckan Kalmar - Mönsterås hela vintern, jag bara vet det!

Idag lyssnar vi på: Put your arms around me - Melody Club

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vojne vojne, som vi sager i Finland...Kom att tanka pa en sak - du skriver val i testamentet att tv:n tillfaller Bulle ifall du skulle kasta in handduken.



Naval, jag har precis overlevt 25,5 h:s bussresa (strackan Gavle-Kalmar var ingenting mot detta, uppenbarligen) Ha det bra, Glenno!

kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback