Öffnet deine tür

Ibland när jag är uttråkad, så brukar jag fundera på hur den gamla dängan "öppna din dörr" med Tommy Nilsson, skulle låta på tyska. Eftersom jag inte är särskilt högutbildad inom språket så blir det nåt i stil med

"öffnet deine tür und sagt du will mich hier gehabt..."

Och genast är tristessen borta!

Ny skiva ute med The Hellacopters - Head off, den rekommenderas!

I afton håller vi tummarna för tre saker, mina vänner. Att mitt storkok på Chiliconcarne blir bra, att jag får jobbet i Nybro samt att Liverpool-asen får så jävla mycket stryk så dom omöjligt kan vända på steken på Stamford Bridge!

Kommentarer
Postat av: Bullie

Haha, ja du ser, tyska språket fyller faktiskt en funktion. Sen kan man ju fundera på varför du valt just den låten...

Postat av: GLN

Haha, ja jag vet inte själv, men ibland har man lustiga låtar på hjärnan=) Men de funkar nog med vilken som även om "das sommeruhr hei hei das sommeruhr" passar årstiden bättre:P

2008-04-23 @ 15:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback