Ledig

Nu för tiden är man ledig en hel del, men man uppskattar det aldrig som när man har jobbat några dagar. Så i onsdags och torsdags begav oss, jag och ankan ut till Kristvallabrunn för att paketera vin i tetrapak. Arbetet var monotomt och man skulle nog kunna träna upp en schimpans att klara av det. Men tiden gick ändå rätt fort när man stod där och snackade skit.

Våra arbetskamrader var som plockade ur en monto pyton-film. En bosnier som var identisk med Sascha från Sen kväll med Luuk, en bonde som var precis som en bonde ska vara, utan ett problem i världen. Alltså även om man har mageninfluensa, familen har omkommit i tsunamin och när man kommer hem så visar det sig att huset har brunnit ner så har han ändå nära till skratt och vet att det blir inte bättre av att gnälla. Slutligen en kille på 22 bast som gillade World of Warcraft.

Men arbetet gick bra och företaget som även tillverkade smoothies lät oss dricka hur mycket vi ville. Enligt planeringen så ska vi dit igen om två veckor. Om det är nöjda med oss det vill säga.

***

Idag var jag nere på stan och kollade läget. Jag ogillar verkligen småbutiker där expeditörerna kastar sig över oss stackars kunder och ska hjälpa oss med minsta lilla val och plagg vi vill titta på. Sen lyckas dom alltid övertala mig att prova något, även om jag egentligen inte gillar det. Sen följer de självfallet upp mitt klädprov och frågar hur det gick och om de ska hämta någon annan storlek? Jaha då står man där och letar efter närmsta bästa lögn i skallen. Om att färgen inte är bra, det sitter märkligt eller att man ska "fundera, och kanske återkommer". Alltså sånt där beteende funkar inte i Sverige vi är ett osocialt folkslag som mest av allt vill bli lämnade i fred. Vill vi har hjälp så ber vi artigt om den. Jag vet att chefer och liknande inte uppmanar sin personal att sitta nonchalant och läsa en tidning bakom disken. Men i Sverige tror jag den typen av expediter uppskattas av särskilt många.

SM-final i innebandy imorn. Sen förfest på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback