Comeback

Denna fredagkväll är jag så pass uttråkad att jag tänkte att de var dags att starta upp min gamla blogg igen. Vissa dagar, eller nästan varje dag händer nåt jävligt skoj och då tänker jag ofta att det borde jag skriva. Denna rinner dock lätt ut i sanden, eller så kommer man inte ihåg vad jag tänkte skriva när jag väl satt mig framför datorn.

Hur som helst, här skriver jag om saker som påverkar eller berör mig på olika sätt. Funderingar, sport, musik och film är vanliga ämnen. Så håll till godo!

- Härromdagen, fråga mig inte varför, så satt jag och funderade på ordet avskedad. Avskedad har ju ofta en lätt negativ klang, men när man verkligen lyssnar på ordet så tycker jag att man borde använda det även i ett sexuellt sammanhang. Om man legat lite sked med tjejen så borde man alltså kunna säga "fy fan vad avskedad jag blev igår du".

- Innebandyn i regionen har på några månader blivit avsevärt svagare. Fd superligalaget Färjestaden har, inte helt oväntat, tappat spelare som Kim Nilsson, Simon Nilsson, Mårten Palmefors och förmodligen kommer även Marcus Johansson lämna för Warberg. Trist, främst eftersom det är dessa ovannämnda spelare, ja kanske inte Palmefors, som underhåller främst på planen. Ska Färjestaden vinna division 1 så måste man nog göra allt i sin makt för att värva Filip Kjellson, Växjö för i nuläget har man på tok för svag trupp på forwardsidan.

- Mitt gamla lag CL98 värvar dock som aldrig förr och ser starka ut, samtidigt känns truppen överlag lite kortväxt och klen. Men det ska bli kul att följa, jag hoppas de hamnar i södra tvåan, även om jag tror mellersta hade gynnat dem bättre.

- På musikfronten har det dykt upp några nya guldkorn. Det är kul när man hittar en gammal låt som visar sig vara skitbra. Sedan har Guitar Hero, på min nyinförskaffade Xbox bidragit till att lite nya rocklåtar tagit plats på min playlist. Här kommer några heta tips

"If i had a hammer" - Peter, Paul and Mary
, gammal gobit

"Palisades Park" - Freddy Canon, förmodligen också nåt från 60-70-talet.

"Cliffs of Dover" - Eric Johnsson, härligt solo

"This womas work" Kate Bush
, mäktig ballad från guldserien Extras

"Den stora dagen" - Vikingarna, fastande för den när Roberg Gustavsson, sjöng den i så ska det låta. Bra låt som gör en lite deprimerad på nåt obekvämt sätt.

- NHL-slutspelet är igång, det är riktigt spännande, även om min medverkan kommer bli begränsad på grund av skolan. Men på förhand känns Detroit starka, även om det såg lite svagt ut i natt. Sen ska det bli spännande att följa Washington, där Ovetjcin och Bäckström har lett sitt lag till 11 vinster av de 12 senaste matcherna. Sen som svensk hoppas man självfallet på Forsbergs Colorado och Huselius Calgary, även om detta kanske till större del beror på att jag hatar San Jose, ett lag med stora feta kanadicker som sällan bjuder på nåt skönlir.

- Ullis har fixat biljett och visum till Australien nu, det är skoj! Även om man själv blir lite sugen på att lämna vårt kalla jävla land. Men det måste bli bättre sommar i Sverige iår. Blir det inte det så sticker jag iväg nånstans en vecka iallafall.

- Annars är det mycket ångest, dels har jag inte fått nåt sommarjobb än, jag är anställd av Manpower och kommer ,via dem, bli uthyrd till IKEA. Men detta kommer inte generera tillräckligt med pengar en hel sommar. Back up-planen är att bo hos föräldrarna och jobba på Tarkett igen, där tjänar jag åtminstone som en kung, men det är frustrerande att bo hos föräldrarna.

- Sen funderar jag sedan snart 10 år tillbaka på vad jag vill göra med mitt liv? Den frågan känns fortfarande omöjligt att besvara. Funderar på att söka en 1,5 års utbildning till gymnasielärare nästa år, dels för att se om jag kommer in men jag tror även att det kan vara ett bra alternativ om jag inte trivs med ekonomin.

Fan de blev mer än jag tänkte skriva här. Nåväl.

-Det har inte blivit så många filmer på sistone sen jag köpte tv-spelet. Men jag såg Cloverfield härromdan den var bra. Dock är den filmad som Blair Witch Project, så det är lite frustrerande inledningsvis. Ska nog beta av 27 Dresses eller Run Fatboy ikväll.

Nu blir det mat!

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback