Tankar

Den senastet tiden har de klingat en vacker liten låt till nåt okänt reklaminslag. Låten har satt sig på huet. Men jag har nu samlat kraft och snokat upp den. Det är Bachelor Number One med låten Summertime. Den rekommenderas varmt. 

Såg Perfect Stranger igår, fyra smultron av fem möjliga till den. Jag hävdar dock att Halle Berry och hennes förmåga att idka sex här och där, ej påverkar smultronfördelningen.

Igår åt jag förövrigt min första jordgubbstallrik för året. Den va helt okej. Jordgubbar brukar vara helt okej. Jag tycker inte jordgubbar är så där innerligt gott som många hävdar. Jag tror det är något som är typiskt för Sverige, liksom att är det sommar - så SKA man va ute! På samma sätt har det nog blivit "åh tänk va skönt när det är sommar och man kan äta jordgubbar".

Förra veckan va jag i Gävle. En av dagarna stack jag och Ullis och tre av hennes vänner ut till en slags stugby vid namn Smörnäs. Vi var där hela dagen och solade och paddlade kanot. Framåt kvällen tände vi upp grillen, då köttet och diverse tillbehör blivit färdigt kryllade det av mygg och knott i luften. Och då menar jag verkligen att de kryllade av dem! Vi hade tillgång till en stuga med ett stort matbord och stolar. Men ändå tror jag inte nån av oss skulle acceptera att sitta inne och äta grillat denna sommarkväll. Det finns liksom inte i svenskars värld att man skulle sitta inne och äta när det är så fint och skönt ute. Nä då, så självfallet sitter vi ute och äter. Samtidigt som vi jagar bort mygg och kliar oss mellan majs-, kött- och potatissallads-tuggorna. Så tänkte jag VARFÖR I HELVETE ÄR MAN SÅ HÄR DUM?!

Nu ser det ut som solen skymtar förbi en minut, då måste jag springa ut. Inte för att jag vill, men det är sommar och jag bor i Sverige!

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback