Regn...

Kära medmänniskor idag regnar det i Kallinge. Jag bor ju som bekant hemma hos föräldrarna i Kallinge över sommarn. Jag vet inte om det är mest synd om dem eller mig. Men jag ska jobba femskift i sommar så det blir rätt mycket tid över att sticka iväg till Kalmar o pyssla med lägenheten. När man har så pass stor bögfobi som jag har så aktar man sig väldigt för att säga att man gillar inredning, även om det är kul!

Hur som helst så började det precis regna här och när det regnar så tittar man på tv, om man inte tillhör det två procenten som läser en bok. Således kommer här lite heta filmtips till er.

Shooter - har inte sett den själv än, men flera personer har rekommenderat den högt!
 
Next - såg halva igår natt, verkar riktigt bra. Cage gör än en gång ett strålande jobb.

Smokin Aces - En läcker rulle med kvicka dialoger i sann Guy Ritchi anda.

Hills have eyes II - ni som sett ettan har säkert väntat ett bra tag på denna. En spännande, blodig jävla historia men den håller nästan lika bra klass som ettan.
 
Holiday - ni som inte gillar så mycket våld, eller bara är på ett kärleksmässigt humör, som en god vän hade uttryckt det, kolla in denna löve-rullen!

Peaceful warrior - en sportfilm om en manlig gymnast som lär sig fokusera på ögonblicket. Gjord efter en bok av nån yoga-gubbe man blir fasligt sugen på att beställa boken efteråt.

Running Scared - en inte så uppmärksammad film med Paul Walker i huvudrollen som stenhård gangstermedlem. Påminner mycket om GTA-spelen!

Lucky number slevin - jag är väl medveten om att denna funnits ute i över ett år nu, men ni som inte sett den måste se den, har ni sett den så se den igen.

Baseket Ball - en rolig komedi som alltid funkar, med skaparna av South Park i huvudrollen.

Eller ställer ni in er på regn hela helgen och tankar hem 24 säsong 6. Att se Jack Bauer tampas med terrorister brukar hålla en vaken sisådär ett dygn.

Jag har inte läst så mycket på sista tiden men nu har jag börjat på en ny bok, Alkemisten av Paulo Coelho. Det är en slags livshandbok som går ut på att man ska våga ta för sig och våga göra det man verkligen vill i livet. Helt okej än så länge.

Annars kan jag varmt rekommendera Da Vinci-Koden eller någon annan av Dan Browns böcker. Browns senaste bok släpps för övrigt snart på svenska i er lokala bokhandel. Salomons Nyckel heter den, kom ihåg var ni hörde det först!

Nu blir det mystofflor, Oboy och film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback