Första dan på jobbet

Jaha så var man tillbaka på sin gamla arbetsplats. Jag hävdade förrut och fortfarandet att jag är en av Sveriges mest överbetalada människor på Tarkett. När att rullar som det ska så jobbar jag varannan timme. Och den arbetstimman är allt annat än stressande. Det som däremot kan va jobbigt är att arbetet är så monotomt. Det känns som att en normalbegåvad chimpans hade kunnat fixa mina arbetsuppgifter. Men det är synd att klaga!

Såg precis Real Madrid panga hem La Liga. Kul för dem. Men jag gläds mest med Beckham som fick en upprättelse på slutet över de tidigare bänkningarna. Även om just Beckham idag byttes ut till Reyes favör och denne svarade för två mål inom loppet av 20 minuter. Förbannat skönt att inte Barcelona vann, jag har börjat ogilla Messi som fan. Ni såg kanske nyligen att han gjorde ett s.k. guds hand-mål, där han slår in bollen med handen. Precis som hans fete, nerknarkade, dopade landsman Maradona. Nä den killen borde skaffa sig en annan förebild, Tomas Brolin kanske?

En annan sak som stör mig förbannat mycket är när man diskuterar fotbollsspelare med folk i min generation. Alla jävla Maradona och Pelé fans alltså! Va fan vi har inte sett dom spela mer än de klippen där det gör några klassiska mål. Vi har inte sett deras felpass eller medelmåttiga insatser. Ska man ha en favoritspelare så bör ju denne varit verksam under vår livstid, och då menar jag inte när vi var två år utan under en tid du vi åtminstone kunde byta tv-kanal själva. Själv tycker jag Zidane är världens bäste fotbollspelare genom tiderna. Bortsett från vårt senaste VM där han var storslagen så är han precis som Simon Bank skrev i en krönika den spelare som lirar snyggast. Hans dragningar, passningar, mottagningar ser ut som en dans. Allt ser så snyggt ut. Synd och dåligt att han inte kunne hålla nerverna lite kallare i finalen bara.

När jag kom hem från jobbet idag så sov jag mellan 15.30-20.30. Så oddsen för att jag ska falla i sömn lätt ikväll är skyhöga. Jag har inte tränat nåt idag, så jag funderar på att gå ut imorn. Det är väl lite över en mil så jag får väl ge mig iväg runt fyra eftersom vi ska lösa av föregående skift lite innan 06. Men de där är bara i planeringsstadiet vi får se.

Nu får de bli en macka. Fy fan va gott det är att vara hemma hos föräldrarna där det finns lite mer pålägg än nån gammal ostbit eller en sorgsen marmeladburk.

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback