Update

Det var ett tag sen jag skrev här nu. Kom precis hem från brunnskogen. Fy fan! På grund av förkylning och dåligt väder har jag inte tränat på en månad, det kändes. Intervallerna gick inge vidare så jag tvingades avbryta och köra trapplöpning. Får bli ordning på det här i veckan.

Idag hade jag min årspremiär på Ekenäs, varmt och gött i brassestolen. Tog även några dyk, men vattnet va lite kyligt så man kravlade sig upp på bryggan rätt fort igen.

Garderoberna som jag köpte tidigare va inget att ha, de passade inte in och såg på tok för tråkiga ut, de är nu sålda och det ser ut som Kamprad så fixa ännu ett möbelproblem.

Tosia Bonnadan har passerat, det var en trevlig helg, även om jag blev lite för full i fredags, förmodligen pga utebliven sömn natten innan. Men hur mkt man än säger att man avskyr denna stan och dess evenemang så är det ändå lite småmysigt att sitta i ett öltält och titta på folk utöver den vanliga lördagsflocken som jämt rör sig på krogarna. Man brukar springa på lite bortglömt folk som flyttat iväg så det är alltid kul.

Har sett lite nya filmer under fridagarna, här kommer en kort resume

1408: Mikael Hofströms (ondskanregissören) senaste hollywoodrulle med John Cusack och Samuel L Jackson. En seg skräckfilm som påminner om The Shinning, men utan något spektakulärt slut. Bygger på en bok av Stephen King, de kunde man lukta sig till.

Premonition: Sandra Bullock upplever dagarna i fel ordning och överväger om hon ska förhindra sin otrogne mans bilolycka. Max två smultron till den!

The number 23: Jim Carrey har lagt komikerrollen på hyllan numera och gör det bra i den här thrillern. Helt klart sevärda två timmar, om hur siffran 23 tar över en mans liv fullständigt.

Reno 911: En måste komedi, rolig som fan. Porrscenen är underbar!

Ikväll tänkte jag kika på The Buddy Holly Story från 1978. Filmen som gjorde Gary Busey känd, ni som såg honom i High Chaparall vet vilken klippa det är. Sen tror jag Buddy Holly sitter inne på en hel del bra låtar jag själv och min generation har missat.

Ha de bra era nypon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback