patrik, patte, putte

Hejsan. Idag på jobbet händer en jävligt skum grej. Patrik, är en snäll man som börjar närma sig 40. Han jobbar bra och TREVLIG är nog ordet som beskriver han bäst. Han är svår att prata med, de blir lätt den där pinsamma tystnaden när man samtalar på tu man hand, men i grupp funkar han kanon och han sköter sina uppgifter exemplriskt så jag har absolut inga problem med karln.
Men idag springer Patrik fram till mig, följande sägs.

-Du Glenn, ta inte det här på fel sätt nu.
-Nähe?
-Men jag har tänkt på det du sa till mig igår.
-Ehh.. (här börjar jag snabb-spela upp gårdagen i mitt huvud, jag kan verkligen inte erinra mig att jag har sagt något elakt eller stötande till Patrik. Innan jag tänkt klart avbryter han igen.
-Jag heter Patrik eller Putte.
-Ehh okej, vad har jag sagt då?
-Du sa Patte.
-Okej...
-Nä för jag heter som sagt Patrik eller Putte och vill inte bli kallad för nånting annat.
-Ehh okej, nä jag tänkte nog inte på det, men jag ber om ursäkt då.
-Ja det är ingen fara.

Summan av kademumman: Om Tarkett har flera tusen ansökningar om feriearbetare hur fan lyckas de då ta in alla nypon?! Alltså Patte är väl samma sak som Patrik eller Putte, jag ser ingen skillnad här. Visst Patte kan referera till en kvinnas bröst men för helvete! Inte kan de störa en man på 38 år? Om man dessutom avslutar med "det är ingen fara" varför tar man då upp det? Alltså, han måste ju veta innerst inne att jag kommer springa o berätta för alla de andra på skiftet om hans märkliga önskemål. Nä jag begriper ingenting.

Ullis är äntligen hemma från hockeylillebror Finland nu. Det lät som att det va ett mindre lyckat besök. Men det är skönt att man kan snacka i telefon utan att behöva sälja av sig kroppsvätskor för att överleva efteråt.

FILMER:
Buddy Holly Story
var bra och låtarna Earth Angel, Maybe Baby och It´s so easy rekommenderas.

Norbit var däremot, precis som jag befarade ingen höjdare. När Eddie Murphy gör så många roller bör de bli skoj, men räkna inte med några gapskratt i den. Egentligen är Snuten i Hollywood och Shrek, det bästa han har medverkat i.

Spiderman 3 har ju blivit sågad av alla kompisar. Därigenom hade jag inga krav på denna, men jag tycker den var helt okej, för lång så klart och för mycket skurkar som kom till under filmens gång. Men nu kan vi nog äntligen lägga Peter Parker till handlingarna och vänta på Batman 2.

Jag surfade in på apple.com/trailers igår och spanade igenom kommande rullar. Den sidan bör ni kolla upp. Det kommer några gobitar i höst. The Bourne Ultimatum redan i augusti. Sen 10 000 BC, människor, sabeltandade tigrar och grejor, verkar ball. I am Legend, med Will Smith, verkar också jäkligt cool.

Nä nu blir det Equilibrium och en Maraboukaka!

Sov gott på er!

Kommentarer
Postat av: Fjotten

Hallåja! Lillebror o lillebror, jag vill minnas att Finland kom ett snäpp längre än Sverige i senaste VM, det kan både jag o Jussi nere på JackPot intyga ;) och du förresten, jag har tänkt på en sak...Jag heter Ulrika eller Ullis och vill inte bli kallad för någonting annat, såsom Ulle eller Bulle.
nä jag skojjar, jag älskar när du kallar mig för Bulle :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback